ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стейкхолдери (англ. Stakeholders) - зацікавлені сторони, фізичні та юридичні особи, які мають легітимний інтерес у діяльності організації, тобто певною мірою залежать від неї або можуть впливати на її діяльність. Іноді їх називають групами інтересів або групами впливу.
Мета стейкхолдерів полягає у координації діяльності здобувачів вищої освіти, адміністрації та зацікавлених сторін, а також співробітників відділу внутрішнього забезпечення якості вищої освіти та інших структурних підрозділів для сконцентрованої роботи, направленої на удосконалення та покращення якості підготовки майбутніх фахівців, позитивну динаміку зростання показників якості вищої освіти в Університеті.
Внутрішні стейкхолдери:
- різні категорії осіб, що отримують освіту (студенти бакалаврату, магістратури, вільні слухачі) та їх батьки;
- науково-педагогічні працівники, навчально-допоміжний і адміністративноуправлінський персонал.
Завдання внутрішніх стейкхолдерів:
- сформувати академічну спільноту на принципах академічної доброчесності, прозорості, неупередженості та достовірності інформації;
- сприяти покращенню побутових умов здобувачів вищої освіти та матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;
- брати участь у моніторингу якості нормативних документів (освітніх програм спеціальностей, робочих програм навчальних дисциплін, методичного забезпечення освітнього процесу, тощо);
- впливати на покращення якості освітньої діяльності та якості викладання навчальних дисциплін, практичної підготовки, наукової роботи, тощо.
Зовнішні стейкхолдери:
- держава, яка здійснює нормативно-правове регулювання діяльності закладу вищої освіти і основне замовлення на підготовку фахівців вищої освіти через розподіл державного замовлення на підготовку кадрів;
- регіональні органи державної влади та органи місцевого самоврядування;
- роботодавці, які зацікавлені в компетентних фахівцях;
- абітурієнти та їх батьки, які знаходяться на стадії вибору закладу вищої освіти;
- освітні заклади різних типів та видів, які розташовані в регіоні дислокації закладу вищої освіти;
- різноманітні громадські організації та об’єднання, які безпосередньо не пов’язані із системою освіти (політичні партії, етнічні та інші соціальні групи, творчі спілки, наукові установи тощо), але які зацікавлені у соціальному партнерстві.
Завдання зовнішніх стейкхолдерів:
- визначати пріоритетні напрями запровадження інновацій;
- сприяти практичній підготовці здобувачів вищої освіти;
- надавати пропозиції щодо покращення якості практичної підготовки здобувачів вищої освіти та необхідних компетенцій.
ННІПП тісно співпрацює зі стейкхолдерами на основі укладених договорів та угод.
НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ,
що регламентують взаємовідносини між стейкхолдерами та учасниками освітнього процесу
- Закон України "Про освіту" (2017 р.).
- Закон України "Про вищу освіту" (2014 р.).
- Закон України "Про дошкільну освіту" (2014 р.).
-
Положення про раду роботодавців Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка (2020 р.).
- Положення про комісію із забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка (2020 р.)
- Наказ по Сумському державному педагогічному університету імені А.С. Макаренка від 10 лютого 2020 року № 97 "Про затвердження складу експертних рад стейкхолдерів за освітніми програмами".
- Національна рамка кваліфікацій (зі змінами) (2019 р.).