25 листопада 2020 р. кафедрою спеціальної та інклюзивної освіти Навчально-наукового інституту педагогіки і психології СумДПУ імені А. С. Макаренка проведено VІ Міжнародну науково-практичну онлайн-конференцію зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітації на тему «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі».
Привітання випускників та учасників конференції
Співорганізаторами Міжнародної науково-практичної конференції виступили Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, Факультет спеціальної та інклюзивної освіти НПУ імені М. П. Драгоманова, Університет Коменського м. Братислава (Словаччина), Grand Canyon University (CША), Великотирновський університет імені Кирила і Мефодія (Болгарія), Мюнхенський технічний університет (Німеччина), Нішський університет (Сербія).
Конференція об’єднала зусилля представників 14 закладів вищої освіти України, провідної наукової установи – Інституту спеціальної педагогіки і психології НАПН України імені Миколи Ярмаченка, 10 закладів вищої освіти з дев’яти країн світу, 5 інклюзивно-ресурсних центрів, 7 реабілітаційних закладів, 3 заклади професійної (професійно-технічної) освіти. До онлайн-спілкування залучилися науковці, освітяни, представники закладів професійно-технічної освіти, медики, соціальні працівники, представники інклюзивно-ресурсних центрів, представники громадських організацій, батьки.
Кількість зареєстрованих учасників склала 240 осіб. Оргкомітет конференції очолив в.о. ректора Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, доктор педагогічних наук, професор Лянной Ю. О.
До початку роботи конференції було сформовано програму та видано збірник матеріалів конференції (електронне видання), який включає 92 доповіді. Під час роботи конференції було заслухано 15 пленарних, представлено 194 секційних доповіді за дев’ятью секціями; проведено 4 майстер-класи.
З вітальним словом до учасників конференції звернулися: в.о. ректора СумДПУ імені А. С. Макаренка, доктор педагогічних наук, професор Лянной Ю. О., директор Навчально-наукового Інституту педагогіки і психології СумДПУ імені А. С. Макаренка, кандидат педагогічних наук, професор Кондратюк С. М., завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти СумДПУ імені А. С. Макаренка, доктор педагогічних наук, професор Дегтяренко Т. М., дійсний член НАПН України, почесний декан факультету спеціальної та інклюзивної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, Президент ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів», доктор педагогічних наук, професор Синьов В. М., дійсний член НАПН України, директор Інституту спеціальної педагогіки
і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, доктор педагогічних наук, професор Засенко В. В., PhD в галузі нейропсихології із США, керівник клінічної програми «Agape Ministries», біхевіорист, фахівець з музикотерапії Dr. Theresa Cianciolo, завідувач кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, доктор педагогічних наук, професор Миронова С. П. та ще 9 високоповажних докторів наук, професорів з різних закладів вищої освіти України, Словаччини, Арменії – партнерів кафедри.
Науковий пошук в рамках Міжнародної конференції здійснювався за наступними напрямами:
1. Сучасні тенденції модернізації та розвитку системи корекційно-реабілітаційної допомоги особам з психофізичними порушеннями в Україні та закордоном.
2. Інновації в освіті дітей та дорослих з особливими освітніми потребами в контексті євроінтеграційних змін.
3. Методологія, технології та методики корекційно-реабілітаційної допомоги.
4. Проблеми теорії та практики реалізації систем раннього втручання, скринінгу, реабілітації, абілітації, супроводу, підтримки та соціально-педагогічного патронажу.
5. Сучасні корекційно-реабілітаційні та корекційно-розвиткові технології в роботі з особами з порушеннями психофізичного розвитку.
6. Актуальні проблеми профорієнтаційної та трудової діяльності осіб з особливими освітніми потребами.
7. Соціальне партнерство в системі допомоги особам із порушеннями психофізичного розвитку.
8. Професійне співробітництво з організації траєкторії навчання учнів з особливими освітніми потребами в умовах закладу професійної (професійно-технічної) освіти.
9. Підготовка та перепідготовки кадрів для системи освіти та корекційно-реабілітаційної допомоги особам з психофізичними порушеннями.
В рамках роботи конференції проведено 4 майстер-класи:
1. Сегментарний, аурікальний, лінійний масаж для дітей з РАС.
2. Психолого-педагогічні стратегії підтримки дитини з порушеннями зору в загальноосвітньому просторі.
3. З досвіду роботи спеціального закладу освіти.
4. Організація освітнього процесу дітей з порушеннями слуху.
У результаті проведення заходів конференції досягнуто таких цілей:
– відбувся обмін досвідом щодо вирішення конкретних питань удосконалення спеціальної освіти, напрямків впровадження інклюзивної освіти в освітній процес дітей з різними порушеннями психофізичного розвитку;
– надано узагальнену інформацію щодо створення інтегрованої міжнародної моделі впровадження окремих аспектів інклюзивної освіти стосовно певних нозологій дітей із порушеннями психічного та (або) фізичного розвитку;
– визначено інструменти міжнародної співпраці щодо вирішення питань моніторингу, зокрема, стандартів, принципів обміну інформацією щодо сучасного стану корекційної та інклюзивної освіти тощо.
Наприкінці роботи VІ Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції на тему «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» був проведений круглий стіл, в ході якого були підсумовані результати висвітлених напрямів використання сучасних корекційно-реабілітаційних технологій: психолого-медико-педагогічні та соціальні аспекти. Відбулось обговорення пропозицій щодо подальшої роботи в зазначених напрямках та прийнята резолюція Конференції.
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка дуже вдячний всім учасникам VІ Міжнародної конференції на тему «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» і сподівається на подальшу продуктивну співпрацю з усіма установами та організаціями, які приймали участь у Міжнародному заході.
Бажаємо всім здоров’я, миру, добра,
благополуччя та творчих здобутків!
Резолюція конференції
Детально із роботою Міжнародної конференції
можна ознайомитись на сайтах: