В усьому світі з 24 по 30 жовтня проходить Глобальний тиждень медіаграмотності. Питання медіаграмотності в Україні набуває все більшої актуальності, адже людство усвідомлює, що піддається впливу, а тому дуже важливо вміти взаємодіяти з медіа. Зараз ми перебуваємо в надзвичайно інтенсивному новинному потоці, який підсилює стрес і тривожність. Щоб зменшити шкідливі інформаційні впливи, важливо вміти аналізувати, яку інформацію, звідки і як ми споживаємо.
27 жовтня 2022 року в контексті Глобального тижня з медіаграмотності у межах курсу «Українська мова за професійним спрямуванням» (викладач – доц. Громова Н.В.) студенти Навчально-наукового інституту педагогіки і психології (0022 група) долучилися до першого національного тесту з медіаграмотності.
Що ж таке «медіаграмотність»? Визначення, що пропонує нам вікіпедія, звучить так: «Медіаграмотність, медійна грамотність (англ. media literacy) – рівень медіакультури, досягнутий медіаосвітою, що стосується вміння користуватися інформаційно-комунікативною технікою, виражати себе і спілкуватися за допомогою медіазасобів, свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію, відділяти реальність від її віртуальної симуляції – розуміти реальність, сконструйовану медіаджерелами, осмислювати владні стосунки, міфи і типи контролю, які вони культивують. Чинниками медіаграмотності є сукупність знань, навичок та умінь, які дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати повідомлення різних жанрів і форм для різних типів медіа, а також розуміти й аналізувати складні процеси функціонування медіа в суспільстві, та їхній вплив».
Отже, медіаграмотність – це сукупність знань, навичок та умінь, що дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати різноманітні повідомлення для різних типів медіа.
Які ж наші враження від проведеного заходу? Позитивні. Тест не був складним, завдання були цікавими. Дякуємо організаторам за крутезний захід, який, сподіваємося, стане щорічним. А нам, студентам, є ще над чим попрацювати!